Afspraak maken? Neem contact met ons op

Fysieke afspraken vanaf maandag 4 mei weer mogelijk voor onderstaande doelgroep

Langs deze weg willen we je laten weten dat het vanaf 4 mei onder voorwaarden weer mogelijk is bepaalde fysieke 1 op 1 behandeling in de praktijk te laten plaatsvinden. Daarbij werken we volgens een kadering van 4 groepen klanten waarbij we ALLEEN groep A inmiddels voor fysieke behandeling in de praktijk kunnen plannen. Ook in deze groep geniet nog de voorkeur om op afstand te behandelen d.m.v. oefeningen en adviezen. Zeker wanneer dit nog niet gebeurd is en de verwachting er is dat u dit goed zal kunnen helpen in de reductie van de klachten.

Groep A omvat

• Geen aanwezigheid van de hieronder bij Groep B, Groep C en Groep D staande opsomming

Groepen B, C en D hieronder uitgewerkt behandelen we vooralsnog alleen via video-bel afspraken of telefonische consulten.

Groep B

• Alle personen 70 jaar en ouder
  • Alle personen >18 jaar met één van onderliggende aandoeningen die een verhoogd risico hebben om geïnfecteerd te raken en/of een grotere kans hebben op ernstiger beloop
  • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen
  • chronische hartaandoeningen
  • diabetes mellitus
  • ernstige nieraandoeningen
  • verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten
  • met een hivinfectie in overleg met de hiv-behandelaar.

Groep C:

• 1 van de volgende symptomen
    • (neus)verkoudheid
    • hoesten, kuchen of niezen
    • loopneus
    • keelpijn
    • verhoging (=tot 38 graden) of koorts
    • kortademigheid
    • hoofdpijn
    • branderige ogen
    • moeheid
    • je ziek voelen
    • diarree
  • Huisgenoot met koorts

Groep D

• Gediagnosticeerd Corona en <24 uur klachtenvrij

Wat doen we wanneer u zich meldt?

• Bij aanmelding zullen we je een aantal korte vragen stellen om te bepalen of u in groep A valt en of op dit moment fysieke behandeling noodzakelijk is of dat u in groep B,C of D valt waardoor per definitie er alleen nog maar ruimte is voor video-bellen of telefonische consulten.

Afspraak op de praktijk? Dit zijn de regels.

• Je fysiotherapeut draagt voorlopig een mondmasker en veiligheidsbril
  • Kom alleen naar de afspraak. Begeleiding / ouders / chauffeurs worden verzocht buiten de praktijk te wachten
  • De sportschool is tot op heden gesloten. Er is dus voldoende ruimte in de “wachtruimte”. Houd daarbij minimaal 1,5 meter afstand van elkaar
  • Maak zo weinig mogelijk gebruik van de toiletten.
  • Was bij binnenkomst uw handen in de dames- of herenkleedruimte of maak gebruik van de desinfectiegel bij de ingang van de praktijk.
  • Wij verzorgen voor u de handdoeken en lakens op de behandelbank en desinfecteren na ieder gebruik de behandelbank. Je hoeft dus geen eigen handdoek mee te nemen naar de praktijk

Op bovenstaande manier maken we het op verantwoorde wijze mogelijk noodzakelijke 1 op 1 behandelingen weer te laten plaatsvinden. We zijn er echter nog niet, COVID-19  beïnvloedt nog steeds onze hele maatschappij en dus ook ons fysiotherapeutisch handelen. Houd je a.u.b. aan de bovenstaande regels voor jouw en onze gezondheid!

Categories: Nieuws