Afspraak maken? Neem contact met ons op
Klacht over uw fysiotherapeut?

Heeft u een klacht over de behandeling van de fysiotherapeut(en) bij Fysio Bewust of bent u ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut of een medewerker met u is omgegaan?  Dan is het goed om dit kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Waar kunt u met uw klacht terecht?
  1. Ga in gesprek met uw fysiotherapeut
    Ga allereerst het gesprek aan met uw fysiotherapeut. Neem iemand mee die u vertrouwt als u het lastig vindt om dit alleen te doen,  bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders. Tips over hoe u zo’n gesprek kunt aanpakken, vindt u op de website van patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang.
    Zorgbelang Nederland: 0900 243 70 70 (€ 0,10 per minuut)
  2. Dien een klacht in
    Helpt het gesprek met uw fysiotherapeut niet, dan kunt u een klacht indienen volgens onderstaande mogelijkheid.
    De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand als u bijvoorbeeld een advocaat inschakelt.

Klachtenregeling Fysiotherapie

Kunt u niet in gesprek met uw fysiotherapeut of bent u niet tevreden met de geboden oplossing? Dan is er voor u een wettelijk goedgekeurde klachtenprocedure waar Fysio Bewust aan deelneemt. De Klachtenregeling Fysiotherapie biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Hieronder vindt u een formulier om een klacht in te dienen. U kunt ook telefonisch contact opnemen met het verzoek om ondersteuning van klachtenfunctionaris te krijgen bij het indienen van een klacht.
meldformulier klachten
reglement klachtenregeling

Wanneer u nadere vragen heeft of er niet uitkomt, is het mogelijk om de klachtenfunctionaris telefonisch te benaderen. Neem hiervoor contact op met KNGF Ledenvoorlichting via 033-467 29 29. (ma t/m vrij 8.30 – 17.00 uur).

De onafhankelijke klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft advies over het indienen van een klacht, helpt bij het formuleren ervan en geeft advies bij het zoeken naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van het secretariaat of de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht.

Contactgegevens

Secretariaat Klachtenregeling Fysiotherapie
Postbus 248
3800 AE Amersfoort
Tel: 033 – 467 29 00 (u wordt doorverbonden)
Email: klachtenregeling@kngf.nl

Indien u nog niet tevreden bent met bovengenoemde opties en uitkomsten, kunt u nog andere instanties raadplegen.
Kijk hiervoor op https://www.defysiotherapeut.com/de-fysiotherapeut/kwaliteit

Kijk op onze privacy pagina voor ons privacy reglement